Види компенсації реактивної потужності
Реактивна потужність двигунів, генераторів і в цілому мережі підприємства характеризується коефіцієнтом потужності споживача, який визначається як відношення активної потужності до повної, дійсно взятої з мережі. Цей коефіцієнт називається сos (f). Чим ближче значення сos (f). до одиниці, тим менше частина взятої з мережі реактивної потужності. Наприклад, коефіцієнт для асинхронних двигунів становить приблизно 0,7; коефіцієнт зварювальних трансформаторів і електродугових печей - десь 0,4; коефіцієнт машин і верстатів близько 0,5. Звідси висновок: щоб повністю використовувати потужність мережі потрібно компенсувати реактивну потужність. Важливо знати, що часто не рекомендується компенсувати реактивну потужність повністю (до cos фі рівного 1), тому що при цьому можлива перекомпенсація за рахунок змінної величини активної потужності навантаження та інших чинників. Зазвичай значення cos фі досягається до 0,9-0,97. Існує кілька варіантів компенсувати реактивну потужність: - синхронними компенсаторами; - синхронними двигунами; - конденсаторними установками. Зараз в основному для компенсації реактивної потужності застосовуються конденсаторні установки, які володіють багатьма перевагами перед іншими пристроями компенсації реактивної потужності. Компенсація реактивної потужності буває індивідуальної - місцевої, і централізованої - загальної. При індивідуальній компенсації паралельно навантаженні підключають один або кілька косинусного конденсаторів, при місцевій компенсації - певна кількість конденсаторів підключається до головного розподільного щита. Почнемо з індивідуальної компенсації це найпростіший і недорогий спосіб компенсації реактивної потужності. У цьому випадку число косинусного конденсаторів або конденсаторних батарей відповідає числу навантажень, і кожен конденсатор розташований безпосередньо біля відповідного навантаження (наприклад, поруч з двигуном). Але така компенсація реактивної потужності може бути застосована тільки для постійних навантажень (наприклад, один або якусь кількість асинхронних двигунів з постійною швидкістю обертання), виходить, що там, де реактивна енергія кожного з навантажень з плином часу змінюється незначно і для її компенсації не потрібно змінювати номінали підключених конденсаторних батарей. Ось тому індивідуальна компенсація через не мінливого рівня реактивної потужності навантаження і певної реактивної потужності компенсаторів називається також нерегульованої. І для неї використовуються нерегульовані конденсаторні установки. Централізована компенсація - це компенсація за допомогою однієї регульованою автоматичної установки компенсації реактивної потужності УКРМ, яка встановлюється на вводі і має в своєму складі автоматичний регулятор реактивної потужності, який, аналізуючи мережу підбирає ступені регулювання реактивної потужності. Цей спосіб є найбільш поширеним і ефективним. встановлюється на вводі і має в своєму складі автоматичний регулятор реактивної потужності, який, аналізуючи мережу підбирає ступені регулювання реактивної потужності. Цей спосіб є найбільш поширеним і ефективним. встановлюється на вводі і має в своєму складі автоматичний регулятор реактивної потужності, який, аналізуючи мережу підбирає ступені регулювання реактивної потужності. Цей спосіб є найбільш поширеним і ефективним.
Відгуки / Питання